Overzicht

In de zomer van 2019 ben ik bij Hans Anders begonnen als verkoopmedewerker. Ik werkte in de transport- en logistiekbranche en was op zoek naar een nieuwe uitdaging. Ik wilde meer onder de mensen zijn en ik heb zelfs nagedacht om in te stromen in de zorg. Toen kwam Hans Anders op mijn pad. En hier mag ik de opleiding tot Opticien volgen: gaaf toch! Vlak na mijn start in de winkel mocht ik met de opleiding beginnen. Ik ben heel blij dat ik de mogelijkheid krijg om me te ontwikkelen.

Samen

Ik werk hier met veel plezier. Stadskanaal is mijn vaste winkel, waar we dagelijks onze klanten helpen. Samen met mijn collega’s in de winkel vormen we een jong en goed team. Ons team bestaat uit dames en heren, allen met een eigen specialisatie in optiek of audio. We zijn goed op elkaar ingespeeld en dat geeft mij een vertrouwd gevoel. Het leukste aan mijn werk is dat ik mensen kan helpen én dat ik mezelf kan zijn.

Glimlach

Het adviseren van klanten vond ik in het begin wel spannend, maar nadat ik het een paar keer had gedaan ging het eigenlijk vanzelf. Elke ervaring met een klant is goed. Zelfs de minder leuke: daar weet ik vaak toch een positieve draai aan te geven. En als je als verkoper de bril verkoopt aan een blije klant die je hebt geadviseerd, vind ik dat toch het aller mooiste! Als ze dan ook nog bij het afrekenen zeggen, “de volgende keer mag je me weer helpen, je hebt het goed gedaan” krijg ik een goed gevoel en een grote glimlach op mijn gezicht. Dat maakt mijn dag!

Lekker druk

Op maandagmiddag begint mijn werkweek en deze is over het algemeen lekker druk. We beginnen de dag altijd met de stand-up. Daarin bespreken we als team hoe we ervoor staan. Welke punten we kunnen verbeteren en andere zaken die betrekking hebben op het werk. We bespreken ook de taakverdeling van de dag: wie doen vandaag de oogmetingen, wie doen glasgesprekken en wie doen de baliewerkzaamheden? Iedere dag kan er door de taakverdeling weer anders uitzien. Dagelijks ben ik bezig met brillen monteren, klanten adviseren over hun nieuwe bril, brillen bestellen en reparaties uitvoeren. Sinds kort voer ik ook de oogmetingen zelf uit. Dit vind ik ontzettend leuk, omdat je de klant zo echt volledig kunt begeleiden en helpen.

Uitdaging

Mijn persoonlijke uitdaging is om me steeds verder te ontwikkelen, zodat ik mijn werk beter kan doen. Daarnaast zijn er uitdagingen waar je met je team aan werkt. Zoals de verkoop en advisering van het juiste glas met de juiste coatings en het verzekeringspakket (Bril Garant Plan) uitleggen aan de klant. Door de juiste focus en het teamwork worden we als team steeds beter. Ik kijk er naar uit om de komende tijd mijzelf te ontwikkelen in deze ontzettend leuke uitdaging!