Wat begon met muziek maken als hobby is nu mijn dagelijkse werk. Ik heb eigenlijk heel mijn leven al een passie voor geluid en klank. Nog steeds als ik iemand tegenkom, vraag ik als ijsbreker graag wat voor muziek ze luisteren. Zo leer je iemand gelijk goed kennen. Als Audicien ben ik elke dag opnieuw bezig met het finetunen van geluid en het creëren van een nieuwe geluidsbeleving voor mijn klanten.
Altijd up-to-date
In augustus 2004 startte ik bij Hans Anders en met mijn 26 jaar dacht ik toen, we zien wel hoe het gaat. Maar ik ben er niet meer weggegaan, dat zegt wel genoeg. Met opleidingen zit het ook wel snor. Dankzij de grondige interne opleiding en een aantal jaren ervaring, was de officiële opleiding in 2012 alleen nog maar de kers op de taart. En ook nu vind ik het heel leuk om jaarlijks met trainingen op de hoogte te blijven van alle vernieuwingen. Zo ben ik altijd up-to-date.
Een dag is nooit hetzelfde. We starten altijd samen met mijn optiek collega’s even op, fijn om die connectie te houden. Het is nu best een drukke periode en dan doe je het echt samen. Ik heb ook veel verschillende collega’s, want ik sta 1 dag in de week in Gouda en de overige dagen in Capelle aan de IJssel.
Eerlijke service bij Hans Anders
Wat echt Anders is, is hoe we service kunnen verlenen. Klanten waarderen mijn nuchtere Rotterdamse aanpak. Ik beloof geen gouden bergen, maar de juiste oplossing kan het leven wel een stuk relaxter maken. Het is dan een hulpmiddel, wat heel goed kan werken. Dat realisme wordt gewaardeerd.
Ik start met de basis en het in kaart brengen van de hoorwensen. Dan leg ik alle mogelijkheden uit en samen met de klant komen we tot de beste match. Wat bij de één een hoortoestel met innovatieve snufjes is en bij de ander een wat groter, makkelijker te bedienen toestel kan zijn. Dat kan gewoon bij Hans Anders en daar voel ik me goed bij. Mijn opdracht is om iedere klant het beste te helpen, niet om de duurste hoortoestellen te verkopen. Natuurlijk zijn er doelstellingen, maar ik kan mijn eigen koers varen en eerlijk advies geven.
Verschil maken voor de klant
Hans Anders selecteert steeds opnieuw hoortoestellen met de beste en nieuwste technologie. We werken met topleveranciers zoals Rexton, Signia en StarKey. Een mooi voorbeeld vind ik als er een klant van een andere aanbieder komt, waar ze eerst 2.000,- moesten bijbetalen. Dan kan ik dubbel verschil maken. Want bij ons komt dat neer op een bijdrage van 500,- voor dezelfde kwaliteit toestellen. Ik kan dus de beste kwaliteit én het meeste voordeel aan de klant geven. Zelfs als klanten vergelijken, komen ze bijna altijd terug. We zijn niet voor niets de beste Audicien van Nederland.
Het leukste aan mijn werk vind ik de klanten waarbij je ziet dat ze echt hun leven terugkrijgen. Als je gehoor niet meer meedoet en je geen prikkels meer krijgt, dan word je ook eenzamer. Dat heeft echt impact. Wanneer je bij zo iemand de hoortoestellen in doet en je ziet de ontdekking: “He, er zit nog wat.” Dat is goud waard!